DUNO nipt onderuit bij Feyenoord

5 september 2020 15:00

A.L. (Harold) van de Ketterij

Opstelling DUNO D 1

DUNO moest zaterdag een op bezoek bij SC Feyenoord een nederlaag slikken in de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen in de hoofdklasse A. De club uit Doorwerth verloor op sportcomplex Nieuw Varkenoord met 1-0.

De Rotterdammers scoorden vlak na rust via Adil Akanioui het enige doelpunt van de wedstrijd. Luttele minuten kreeg Feyenoord vanaf de stip ook meteen dé kans op 2-0 maar DUNO-keeper Patrick ter Mate stopte de Rotterdamse strafschop.

In een tumultueuze slotfase kreeg een Feyenoorder rood voor natrappen tegen DUNO-back Kerem Cifci, maar ook tegen tien Rotterdammers kreeg DUNO de bal er niet in.

Eddy Schoeman, teammanager van de club uit Doorwerth, haalde het einde van het duel op de DUNO-bank ook niet. Hij kreeg rood voor commentaar op de leiding. ,,Ik zei ‘lulhannes’, meer was het echt niet. Oprecht”, aldus de verbaasde Schoeman. ,,Niet goed van me, maar rood was toch echt een beetje overdreven.”

Bron: De Gelderlander

DG_Arnhem_maandag_7_september_2020.pdf