Duno 1 wint oefenwedstrijd uit bij SDV Barneveld

SDV Barneveld 1

Alper Yaldiz (schot)

25 juli 2020 12:00

Barneveld: Hoofdklasser DUNO D kwam naar Barneveld in de voorbereiding op de competitie. Het werd een leuke oefenpot, die SDVB heeft verloren.
De eindstand was 0-2 op sportpark Norschoten.
Door: Tijmen van Ginkel

Bart Schreuder heeft gekozen voor een drietraps voorbereiding op het nieuwe seizoen.
Het tweede blok werd afgesloten met een oefenwedstrijd. De eerste wedstrijd na 4 maanden lockdown. Voor DUNO D uit Doorwerth was het al de tweede pot.
De hoofdklasse begint dan ook een paar weken eerder aan de competitie.
Bart Schreuder kon vrijwel de hele selectie aan het werk zetten.

19 man zagen we vanmiddag minuten maken. SDVB begon fel en geconcentreerd aan de wedstrijd. DUNO werd terug gedrongen, maar echt grote kansen leverde het nog niet op.
De eerste grote mogelijkheid was voor DUNO en die kwam voort uit onwennigheid.
Een misverstand tussen keeper van de Streek en laatste man van Eem maakte dat beiden niet ingrepen. De bal stuitte pasdoes verder en tot opluchting slechts tegen de paal.
Nadat SDVB weer even het heft in handen had, kwam DUNO tegen de verhouding op voorsprong. Na een slordigheid werd aan de handrem getrokken.
Dat was echter uitstel van executie, want de vrije trap werd dwars door de muur in de linker onderhoek binnen geschoten. Emre Gürcüoglu zette de 0-1 op het scorebord.

Zoals gezegd, na rust een heel ander elftal. Slechts 4 spelers bleven nog een tijdje staan.
Na een kwartier had het 1-1 moeten staan. De doelman van DUNO dacht Luuc Knul uit te spelen, maar Luuc ontfutselde hem de bal en kon simpel in het lege doel schieten.
Tot ontzetting schoot hij de bal naast. Dit was het signaal voor de mannen uit Doorwerth om het roer om te gooien. DUNO schroefde het tempo op en ging vroeg storen.
Daar wist de Barneveldse defensie maar moeilijk op te anticiperen. Na handig combineren, mocht DUNO hard op doel schieten. De lat bracht uitkomst. Even later werd een prachtige aanval van SDVB door Luuc Knul niet afgerond. De bal kwam recht in de handen van de keeper. In de slotfase kwam DUNO ook nog op 0-2.
Alper Yaldiz mocht een scherpe counter afronden.

Het slotakkoord was voor de Barnevelders, maar de bal wilde er gewoon niet in.
Zoals gezegd, de 2e fase zit er op. Veel spelers gaan nu op vakantie. Op zaterdag 8 augustus begint de definitieve voorbereiding. De eerstvolgende oefenwedstrijd is op 15 augustus in Langbroek. SVL is onze gastheer aldaar.

Doelpunten:
39. 0-1 Emre Gürcüoglu