Gelegenheidsspits Grotenbreg maakt er zes voor DUNO tegen SCE

Groep 1 KO2 SR 2

11 december 2019 19:30

O. Khalifa

Mats Grotenbreg was woensdagavond de grote man in het bekerduel van zaterdaghoofdklasser DUNO tegen vierdeklasser SCE uit Nijmegen (7-1). De verdediger, bij afwezigheid van aanvaller Shapoul Ali in de spits gesposteerd, maakte er zes.
In Wageningen, waar DUNO zijn avondwedstrijden speelt omdat het sportpark in Doorwerth geen lichtinstallatie heeft, was het duel vlot van alle spanning ontdaan. Grotenbreg maakte een razendsnelle hattrick: 3-0.

Daarna zakte de ploeg van trainer Roy de Haan echter ver weg en kwam de Nijmeegse vierdeklasser er brutaal aan te pas.
SCE-spits Kaj Dreis stichtte eerst gevaar met een kopbal, die nog net uit de hoek kon worden getikt door Sam van der Veer.

Drie minuten voor rust ging de keeper van DUNO echter flink in de fout bij een kopbal van diezelfde Dreis: 3-1. Even daarvoor had Nicky Sander de lat geraakt namens SCE.

De nieuwe Nijmeegse hoop werd na rust snel de kop in gedrukt door DUNO. Grotenbreg maakt binnen vijf minuten zijn vierde en vijfde goal: 5-1. Twintig minuten voor het einde voltooide hij ook zijn tweede zuivere hattrick (6-1). Het slotakkoord was daarna voor invaller Andreas Dusink: 7-1.

Zaterdag, als DUNO in de hoofdklasse A op bezoek gaat bij Smitshoek, is spits Ali nog steeds afwezig en krijgt Grotenbreg opnieuw de kans als spits.

Bron: De Gelderlander