Zuinige oefenzege DUNO op XerxesDZB

XerxesDZB 1

11 januari 2020 14:00

J. Gidding

Zaterdaghoofdklasser DUNO boekte zaterdagmiddag een magere 2-0 oefenzege op eersteklasser XerxesDZB. Een eigen doelpunt van de gasten uit Rotterdam en een treffer van Roy Talsma vielen beiden in de slotminuten.

XerxesDZB was de afgelopen dagen op trainingskamp in Hoenderloo.
De club speelt in Rotterdam op sportpark Faas Wilkes, genoemd naar de voetballer die in de jaren veertig van de vorige eeuw zijn carrière begon bij Xerxes. Anno 2020 is de club de nummer zeven in de westelijke eerste klasse B.

Het niveauverschil tussen beide clubs was in de eerste helft echter amper zichtbaar.
DUNO kreeg via Mats Grotenbreg twee opgelegde kansen maar de spits van de thuisploeg miste, eerst met het hoofd en daarna schoot hij de bal op de keeper.
XerxesDZB zette daar twee prima kansen tegenover maar kreeg de openingstreffer ook niet op het bord.

Officieel dan, want de Rotterdammers scoorden wel degelijk.
Op slag van rust belandde de bal op de paal en rolde daarna in de handen van DUNO-doelman Patrick ter Mate.
De bal was daarbij over de lijn geweest maar dat werd niet gezien door grens- en scheidsrechter.

Na rust bleven beide ploegen volop wisselen wat niet tot flitsend voetbal leidde maar wel tot kansen over en weer.
Het zou echter tot de laatste vijf minuten duren tot er werd gescoord. Na een strakke voorzet ging de bal via een Rotterdams been binnen (1-0).
Het slotakkoord was daarna voor invaller Roy Talsma die de bal binnenschoot na de laatste uitbraak van het duel: 2-0.

DUNO hervat de competitie zaterdag met een thuiswedstrijd tegen DHSC. De ploeg uit Utrecht is gedeeld koploper in de hoofdklasse A.

Bron: De Gelderlander