Duno verliest van AZSV

Hoofdklasse A

1 februari 2020 14:30

J. (Jelle) Besselsen

Zaterdaghoofdklasser AZSV uit Aalten won met 2-0 van Duno en sloot zo een reeks van bijna drie maanden zonder zege af.
Met de zege van de Aaltenaren, de nummer drie in de hoofdklasse A en winnaar van de eerste periode, kwam er een einde aan een serie van vijf competitiewedstrijden zonder zege. Twee nederlagen en drie gelijke spelen waren het magere resultaat van de laatste vijf duels.

Tegen DUNO speelde een energiek AZSV allesbehalve hoogstaand, maar DUNO had ook geen beste dag. AZSV creëerde veel mogelijkheden en kwam via een makkelijk gegeven strafschop die door Kars Vierwind benut werd vlak voor de pauze op 1-0.

Na rust bleef het lang 1-0 tot invaller Rik van der Eerden toesloeg. Koud in het veld verdubbelde de Doetinchemmer de marge, waarmee de wedstrijd van het laatste restje spanning ontdaan werd.

Verslagen in de diverse media:

Samenvatting op beeld:

De Gelderlander Achterhoek 3 februari