Duno in slotfase onderuit in Vlaardingen

Zwaluwen

...
Rafael Boer (afstandschot)
Sherwin Grot (schot)

Hoofdklasse A

7 september 2019 14:30

S.C. Kraak

In Vlaardingen heeft Duno de eerste uitwedstrijd van de competitie verloren.
Titelkandidaat VV Zwaluwen was met 3-2 te sterk voor de ploeg van trainer Roy de Haan. De nederlaag was een flinke tegenvaller voor Duno dat vorige week met een overtuigende 5-0 zege op Achilles'29 aan het tweede seizoen in de Hoofdklasse was begonnen.
Op Sportpark Zwaluwen in Vlaardingen kende Duno een valse start. Vlak voor de wedstrijd moest aanvalsleider Cali Daniel geblesseerd afhaken waardoor Shapoul Ali alsnog in de basis begon. Een openingsoffensief van de thuisploeg leverde een strafschop op, maar doelman Patrick ter Mate zag de inzet op de lat eindigen. Vijf minuten later moest Duno alsnog een tegentreffer incasseren, waarna niet veel later vleugelaanvaller Kurtley de Windt geblesseerd uitviel. Met invaller Giovanni Scharrenberg in het veld kreeg Duno een aantal aardige mogelijkheden voor rust. Na gemiste kansen van Sherwin Grot en Renzo van Duren was het middenvelder Rafaël Boer die Duno na een snel genomen vrije trap vlak voor rust op gelijke hoogte bracht: 1-1.

In de tweede helft kwam Duno zelfs op voorsprong nadat Sherwin Grot goed voorbereidend werk van Mats Grotenbreg doeltreffend wist af te ronden. Het was alweer de tweede goal van de van GVVV overgekomen aanvaller in even zoveel wedstrijden. Duno kon echter niet lang van de voorsprong genieten, vijf minuten later profiteerde Zwaluwen optimaal van knullig verdedigen aan Doorwerthse zijde. Ondanks het inbrengen van Koen Huntelaar en Sam van Essen moest Duno vijf minuten voor tijd een derde tegentreffer incasseren, waarna een verbeten Duno op jacht ging naar de gelijkmaker. Verder dan een buitenspeldoelpunt kwamen de bezoekers uit Doorwerth niet, waardoor het enerverende duel in een teleurstellende en onnodige 3-2 nederlaag eindigde. Zaterdag ontvangt Duno in Doorwerth Achilles Veen.

Bron verslag: hoogenlaag

Overige media: