Moeizaam winnend Duno stijgt naar plek drie

FC 's-Gravenzande

Hoofdklasse A

21 september 2019 15:00

G. (Gerbert) Stegeman

Duno heeft ook de derde thuiswedstrijd onder de nieuwe trainer Roy de Haan gewonnen. Op een zonnig Sportpark De Waaijenberg had de thuisploeg verrassend veel problemen met het nog puntloze FC 's- Gravenzande: 1-0. Door de zwaarbevochten overwinning stijgt de club uit Doorwerth naar de derde plek in de Hoofdklasse A op een punt achterstand van de koplopers Sportlust'46 en Rijnvogels.
Met Sherwin Grot en Mats Grotenbreg weer terug in de basisformatie op de posities van de gepasseerde Cali Daniel en de net vader geworden Jochem Jansen leek Duno op weg naar een makkelijke middag. De bezoekers uit het Westen van het land hadden in de eerste drie duels nog geen punt gehaald en zelfs nog niet gescoord. Toch had Duno verrassend veel moeite met de tegenstander en stond het halverwege nog 0-0 ondanks goede kansen voor Grot, Koen Huntelaar, Ted Heijckmann en aanvoerder Renzo van Duren. Vlak na rust opende Sherwin Grot met zijn derde seizoenstreffer de score met een verdekt schot van net buiten de zestien meter. Wie dacht dat Duno daarna uit zou lopen naar een ruime overwinning kwam bedrogen uit. De bezoekers uit 's-Gravenhage werden per minuut gevaarlijker en het was mede aan de sterke doelman Patrick ter Mate te danken dat Duno op voorsprong bleef. Ook het inbrengen van de verse aanvallers Andreas Dusink, Sam van Essen en Cali Daniel leverde Duno in de slotfase niet het gewenste tweede doelpunt op, waardoor het tot de laatste minuut erg spannend op De Waaijenberg bleef.

Duidelijk niet de beste wedstrijd van de ploeg van trainer Roy de Haan, maar wel de derde zege in de eerste vier wedstrijden waardoor de competitiestart als geslaagd de boeken in kan. Woensdagavond kan Duno het seizoen nu al van glans voorzien wanneer in Oosterbeek de KNVB bekerwedstrijd tegen Quick op het programma staat.
Wint Duno van de Haagse derde divisionist volgt een thuiswedstrijd tegen Willem II in het hoofdtoernooi van de landelijke beker.

Bron: hoogenlaag

Overige artikelen in de media:

Voorbeschouwingen op de tweede voorronde TOTO KNVB beker tegen Quick op woensdag 25 september:

Voorafgaand aan de wedstrijd interview in hoogenlaag met Oury Shem-Tov:
Oury Shem-Tov in zijn rol als de voetbalman van Fletcher Football