Duno verliest eerste oefenwedstrijd in de voorbereiding van Jong Cambuur

... (afstandschot)

3 augustus 2019 14:30

H. Aartsen

Duno begon vorige week aan de voorbereiding op het tweede seizoen in de Hoofdklasse.
De club uit Doorwerth heeft in de zomerstop een flinke gedaantewisseling ondergaan, gevestigde namen als Sprockel, Kivuvu, De Bondt, Balk en Sissing hebben plaats gemaakt voor talenten met een recent verleden in de opleiding van Vitesse, NEC en De Graafschap. Met de gedreven nieuwe trainer Roy de Haan en zijn assistenten Purrel Fränkel en Mark van Wijk is er bovendien een volledige nieuwe technische staf aangesteld.
Vanmiddag speelde Duno in Leeuwarden tijdens het trainingskamp een eerste oefenwedstrijd tegen Jong Cambuur in het stadion van Cambuur.

De wedstrijd:
Geweldige voorzet van Ted Heijckmann en Cali Daniel schiet gelijk doeltreffend raak in de 4e minuut.

In de 21e minuut een afgeslagen corner. Kurtley de Windt legt vervolgens prima af op Roy Talsma.
Vanuit kansrijke positie schiet hij de bal met links over.
In de 32 minuut een gevaarlijke vrije trap voor Jong Cambuur en deze vliegt binnen: de stand is 1-1.
In dezelfde minuut de eerste wissel bij DUNO. Alle drie de doelmannen keepen een halfuur en dus maakt Sam van der Veer plaats voor Marc te Witt.
Na de rust een aantal wissels aan de kant van DUNO. In het veld verschijnen Boer, Astamirov, Ali en de proefspelers Slijngard en Omerovic. Gewisseld zijn Godee, Heijckmann, Scharrenberg, Daniel en Talsma.
In de 69e minuut Een vlot lopende aanval bij Jong Cambuur, dit
betekent een 2-1 achterstand voor DUNO.
Godee, Talsma, Scharrenberg en Van der Veer keren terug in het veld voor De Windt, Jansen, Van Brakel en Te Witt.
Net buiten de zestien kan in de 81 minuut Jong Cambuur vrij
uithalen: 3-1
Roy Talsma daarna direct met de aansluitingstreffer op de schoen, maar de keeper redt.
Met 3-1 wordt de 1e oefenwedstrijd onder leiding van trainer Roy de Haan verloren.

Op 7 augustus om 20.00 uur is de volgende oefenwedstrijd tegen Jong NEC op het sportpark van De Treffers te Groesbeek.