DUNO verslaat Jong NEC vanaf de penaltystip

NEC Jong

7 augustus 2019 20:00

Betreft toernooi op sportpark Zuid Nijerf 1, 6562 KW Groesbeek (De Treffers)

Hoofdklasser DUNO uit Doorwerth versloeg woensdagavond in Groesbeek Jong NEC na strafschoppen met 10-8. Na negentig minuten spelen stond het 1-1 op sportpark Zuid in Groesbeek, de thuishaven van tweededivisionist De Treffers.

De tweede wedstrijd van de oefencampagne van DUNO - afgelopen zaterdag begonnen met een 3-1 nederlaag tegen Jong Cambuur - was onderdeel van het Gerrit Langeveld-toernooi, waar ook zondaghoofdklasser Silvolde en gastheer De Treffers aan meedoen.

De vier ploegen komen allen tweemaal in actie volgens een van tevoren vastgesteld schema. Het toernooi begon dinsdagavond met het duel tussen De Treffers en Silvolde (3-1). Voor het geval er twee ploegen gelijk mochten eindigen, worden er na een gelijke stand strafschoppen genomen.

Huntelaar
Bijzonder was dat beide teams woensdagavond elf strafschoppen mochten nemen in plaats van de gebruikelijke vijf. Voor DUNO miste alleen spits Cali Daniel, die hoog overschoot. De enige goal van DUNO in het duel tegen Jong NEC werd gescoord door Roy Talsma na ruim een uur spelen. Koen Huntelaar, die bij DUNO op proef is, viel in de rust in. Mogelijk wordt de oud-speler van De Graafschap de achtste aanwinst voor de hoofdklasser uit Doorwerth.

Zaterdag (13.00 uur) speelt DUNO de tweede wedstrijd van het toernooi, dan is Silvolde (onder leiding van coach Dennis van Beukering) de tegenstander. Vervolgens spelen De Treffers en Jong NEC om 15.00 uur de slotwedstrijd van het toernooi.

Bron: De Gelderlander