Duno wint van SVW

19 april 2023 13:00

DUNO heeft zaterdagmiddag in Gorinchem een belangrijke stap richting handhaving in de eerste klasse D gezet. Het team van trainer Mohammed Mouhouti was met 1-4 te sterk voor SVW en stijgt door de eerste overwinning sinds 25 februari naar de achtste positie.

Op het winderige Sportpark Molenburg begon DUNO uitstekend aan de wedstrijd en kwam het na een klein kwartier op voorsprong nadat een scherpe voorzet van Samuel Wakana door Maxime Kivaka n de thuisploeg in eigen doel werd gegleden. SVW kende hierna een sterk kwartier waarin de technisch begaafde aanvallers enkele malen dichtbij de gelijkmaker waren en DUNO-doelman Koen Cornelissen een paar keer sterk wist te redden. Nadat DUNO enkele kansen op de belangrijke tweede goal hadden gemist, kwam SVW via een makkelijk gegeven strafschop vanwege hands na rust op gelijke hoogte. Met gemiste kansen voor Mitchell Jansen, de uitblinkende Kane Keizer en Benjamin Maria had DUNO eerst weer last van de oude kwaal, voordat de ploeg uit Doorwerth in het laatste kwartier ineens wel trefzeker was. Eerst bracht Samuel Wakana de formatie van Mouhouti op de verdiende voorsprong waarna invaller Justin Paal en Benjamin Maria in de slotfase de eindstand op 1-4 bepaalde.