DUNO boekt 5e overwinning op rij in deze oefencampagne

NSC Nijkerk 1

21 augustus 2021 14:30

Broekhuizen

In een wedstrijd van 85 minuten (1x 45 & 1x 40), aangezien NSC Nijkerk nogal met wat personele problemen kampte, boekte DUNO de vijfde overwinning op rij in deze oefencampagne.
Een leuk eerste deel van de wedstrijd waarin Arthur Gatsjatrian na een klein kwartier spelen, na een enorme fout in de opbouw van NSC Nijkerk, dan ook verdiend en beheerst de 1-0 binnen schoof. Na een prima eerste deel volgde een slordiger en onrustiger deel, wat zich in de tweede helft eigenlijk voortzette. In de slotfase van de wedstrijd had Julian Hensen de bevrijdende 2-0 op de schoen, maar voorkwam Patrick ter Mate direct daarna de gelijkmaker in eigenlijk de enige levensgrote kans van zijn vorige club. Al met al was de nipte overwinning dik verdiend, maar overtuigde DUNO niet echt in de laatste testcase. Of DUNO klaar is voor de competitiestart tegen Scherpenzeel, zal dan ook moeten blijken.

Roy Talsma en Clarence Hasselbaink ontbraken om uiteenlopende redenen.
De wegen tussen Frank Wiafe en DUNO zijn, vanwege gewijzigde persoonlijke omstandigheden, per direct gescheiden.

Oefenuitslagen eerste blok voorbereiding:
DUNO D. - MASV 2-0
DUNO D. - Regioteam Arnhem 1-2
CSV Apeldoorn - DUNO D. 4-1

Oefenuitslagen tweede blok voorbereiding:
SDC Putten - DUNO D. 2-2 (wedstrijd van 80 minuten)
Juliana'31 - DUNO D. 1-2 (wedstrijd van 75 minuten)
Drachtster Boys - DUNO D. 1-2
DOVO - DUNO D. 0-2
DUNO D. - Venray 4-2
DUNO D. - NSC Nijkerk 1-0 (wedstrijd van 85 minuten

Topscorers voorbereiding:
1. Arthur Gatsjatrian - 4 goals
2. Younes Corty, Julian Hensen en Samed Öztoprak - 2 goals
5. Clarence Hasselbaink, Thijs van Amerongen, Jardell Kruidbos, Nourdin Bergwerff, Tim Hendriks, Alper Yaldiz en Ferron van Heerde - 1 goal

De eerste tegenstander in de competitie t.w. Scherpenzeel won afgelopen zaterdag haar eigen thuistoernooi door winstpartijen van 1-0 tegen zowel Eemdijk (3e divisie zaterdag) als SDV Barneveld (1e klasse zaterdag) in wedstrijden van 45 minuten.
In tegenstelling tot DUNO misschien heeft zich daar de basisformatie al behoorlijk afgetekend. De basis boekt, met een gevaarlijke en handige voorhoede en smaakmakers als Ismail Ouaddouh en Soufiane Laghmouchi, knappe overwinningen en scoren veel. Zodra de beoogde bank speeltijd kreeg, leverde dit wat mindere resultaten- en vooral meer tegengoals op. Hun resultaten in de voorbereiding:

HZVV - Scherpenzeel 3-3
SDC Putten - Scherpenzeel 2-1
Scherpenzeel - NSC Nijkerk 5-1
Scherpenzeel - DVS'33   5-3
Scherpenzeel - Bennekom 0-2
FC Breukelen - Scherpenzeel 2-4
Scherpenzeel - Eemdijk 1-0 (45 minuten)
Scherpenzaal - SDV Barneveld 1-0 (45 minuten)

In de seizoensouverture moet DUNO het sowieso stellen zonder Roy Talsma (blessure) en Jochem Jansen (1 wedstrijd schorsing).