Duno slechts gelijk tegen negen spelers Flevo Boys

Hoofdklasse B

8 september 2018 15:00

M.A. Roeleveld

Duno heeft de eerste wedstrijd ooit op hoofdklasseniveau gespeeld in Doorwerth, niet in winst kunnen omzetten.
Na de 5-2 zege bij Buitenpost volgde zaterdagmiddag thuis een 1-1 remise tegen Flevo Boys uit Emmeloord. Duno baalde van dat resultaat.
,,Als er één ploeg drie punten had verdiend, dan waren wij dat”, sprak trainer Lodewijk de Kruif, na afloop van het meeslepende voetbalgevecht op sportpark De Waayenberg in Doorwerth. ,,We hebben er alles aan gedaan de overwinning te forceren. Flevo Boys heeft alles gedaan om de schade te beperken, in woord en gebaar.”
Ondanks het teleurstellende resultaat kon de trainer dik tevreden zijn over zijn ploeg. Duno liet zien een aanwinst te zijn voor de hoofdklasse, met goed voetbal en een gezonde dosis werklust. ,,Vanaf de eerste seconde waren we scherp”, aldus De Kruif. ,,We hebben heel hard gewerkt. Als we bij rust op 2-0 staan, dan had iedereen daar vrede mee gehad.”
Maar dat was niet het geval omdat Renzo van Duren en Shapoul Ali, na fantastisch voorbereidend werk van Anass Aamri, faalden in de afwerking. Flevo Boys kwam tegen de verhouding in op slag van rust zelfs op voorsprong. De buitenspelval bij Duno klopte niet, waardoor Johan Tiems kon doorlopen richting het doel van Patrick ter Mate en bekwaam afrondde.
Na rust was Duno nog dominanter. De wedstrijd werd onvriendelijker waardoor de goed fluitende Marcel Roeleveld het zwaar kreeg.
Er waren veel overtredingen van Flevo Boys en het nodige commentaar. Het leverde de bezoekers in totaal vijf gele kaarten op, waarvan twee voor Aron Strengholt. Aran Nijboer kreeg in de slotfase direct rood vanwege commentaar.
Duno raakte ondanks die commotie niet van slag en bouwde aan een groot overwicht. Een prachtige aanval via Anass Aamri en Christian Gandu werd door Joey Godee hoog over geknald. Gandu was eveneens dichtbij de gelijkmaker, maar Rosink redde prima op het harde schot. Ruim tien minuten voor tijd viel uiteindelijk dan toch de meer dan verdiende gelijkmaker. Uitgerekend Kevin Sissing scoorde kort na zijn invalbeurt met een geplaatst schot.
,,Natuurlijk was ik gefrustreerd dat ik er naast stond”, zei Sissing. ,,De trainer heeft voor Ali gekozen omdat hij in de voorbereiding goed op dreef was.”
Vlak na de 1-1 was Sissing ook dichtbij de 2-1, maar doelman Rosink voorkwam dat. De druk werd verder opgevoerd, maar het tiental (en later het negental) uit Emmeloord bleef met kunst en vliegwerk overeind. Duno baalde, maar ondanks het puntenverlies is de ploeg uit Doorwerth na twee speelrondes koploper van de hoofdklasse B met 4 punten uit 2 duels.

Overige artikelen in de media: