Duno verliest onnodig en van zichzelf

SDC Putten 1

... (vrije trap)
... (schot)
... (schot)

Hoofdklasse B

13 april 2019 15:00

M.F.M.G. Eijgelsheim

DUNO leek in eerste instantie nog enthousiast aan de wedstrijd te beginnen, gezien mogelijkheden voor Kevin Sissing (redding keeper) en Christian Gandu (kansrijk schot over). Maar binnen een tijdsbestek van slechts zes minuten (!) wist SDC Putten eigenlijk al vrijwel zeker de wedstrijd te beslissen.
Eerst schoot Rick van den Brink een vrije trap binnen, daarna was Rob Knul het eindstation na verdedigend falen en tot overmaat van ramp schoot Wilbert Thomassen na halfslachtig ingrijpen aan DUNO- zijde zelfs de 0-3 binnen. Een ongekende weelde in een kwartier voor de ploeg van Michael van den Berg.
DUNO leek haar aandacht niet bepaald bij het voetballen te hebben deze fase. In de 20-ste minuut deed DUNO toch wat terug. Een panklare voorzet van de weer eens in de basis startende Purrel Fränkel werd feilloos door Gandu tegen de touwen geschoten. Een hele open eerste helft met een 1-3 ruststand. De tweede helft kabbelde eigenlijk voort. Zo'n twintig minuten voor tijd verzuimde SDC Putten de genadeklap uit te delen. Keeper Patrick ter Mate voorkwam een paar keer de definitieve knock-out.

Tien minuten voor tijd pikte Ryan Bouwmeester een afvallende bal op, nog een mannetje te passeren en de bal mooi in de verre hoek te schieten: 2-3 en spanning terug. Na een terechte rode kaart voor Gandu en dus een man minder kreeg DUNO toch nog een geweldige kans op de gelijkmaker in de laatste minuut. Via de hak van Giovanni Scharrenberg verdween de bal echter rakelings naast het doel.

Beelden van de wedstrijd:

Foto's van de wedstrijd:

In de PDF- bijlage de nabeschouwing in de papieren editie van De Gelderlander op maandag 15 april.
Overige verslagen in de media: